Oblique Brass – en klassiker fylder 40 år

PRESSEMEDDELELSE

Januar 2019

Lampeklassiker fylder 40 år og fejres med en messingversion.

Lampeklassikeren Oblique, designet af Tom Stepp i 1979, runder 40 år i 2019. I anledning af jubilæet lancerer Cph Lighting ”Oblique Brass” – en ny version af Oblique serien med lampestag og kipled i børstet messing. Et varmt og autentisk materiale, som sammen med den nordiske retrobølge har vundet stor popularitet i både private hjem og offentlige indretninger i de senere år. Oblique Brass fås i tre modeller (gulvlampe, bordlampe og væglampe) i farverne hvid, sort, petroleumsblå, flintgrå, olivengrøn og teglrød.

Design, funktion og godt dansk håndværk

Det stilrene design, kombineret med høj kvalitet og funktion, har for længst givet Oblique serien klassikerstatus og gjort den til et populært valg i både private hjem, hoteller og kontorer m.v. i Danmark og i udlandet. Det karakteristiske lampehoved er skåret skråt for at sikre et asymmetrisk og blændfris lys, som er optimalt til læsning og arbejdslys. Lyset kan let retningsjusteres takket være det fleksible kip/drejeleddet. Og sidst men ikke mindst, er afbryderen på elegant vis integreret i lampehovedets design, hvilket gør Oblique let og intuitiv at betjene. Oblique serien produceres i Danmark, og bl.a. fremstilles lampens skærm stadig manuelt i aluminium efter gamle metaloptrykteknikker, præcist som da serien blev født i 1979.

En klassiker i mange farver og overflader

Oblique Brass fås i farverne sort, hvid, flintgrå, petroleumsblå, olivengrøn og teglrød. Den klassiske Oblique med krom fås herudover i blank sort og blank hvid.
Med tilføjelsen af Oblique Brass fås Oblique serien dermed i 14 forskellige farvekombinationer, hvorved Oblique serien kan passe ind i enhver indretning.

”Oblique lampen er altid elegant og stilsikker i sort og hvid, men er man glad for farver, gør Oblique sig fantastisk i petroleumsblå, flintgrå, teglrød og olivengrøn”, siger Pia Rasmussen, partner i Cph Lighting, og tilføjer: ”Messing er et varmt og klassisk materiale, som passer utroligt smukt til hele Oblique farveskalaen og tilfører serien et helt nyt udtryk. Vi er sikre på, at Oblique Brass vil blive positivt modtaget. Oblique serien er stadig meget populær og har med sine snart 40 år på bagen bevist, at kvalitet, funktionalitet og tidløst design er langtidsholdbart og altid efterspurgt.”

Om Tom Stepp

Tom Stepp er født i Danmark i 1950 og bor og arbejder i Helsingør.
Før Tom Stepp blev arkitekt fra det Kgl. Danske Kunstakademi i København, havde han uddannet sig som tømrer, byggetekniker og bygningskonstruktør. En alsidig baggrund, som har givet ham en dybdegående viden om materialer og form, samt en meget pragmatisk tilgang til designprocessen.
Tom Stepp er en af Danmarks mest anerkendte designere og arbejder med produktdesign, indretning og arkitektur for en række danske og internationale virksomheder.

Om Cph Lighting

Cph Lighting er en dansk belysningsvirksomhed med base i Hjerting ved Esbjerg.

Cph Lighting kollektionen består af klassiske og moderne lampedesigns af Guglielmo Berchicci, Morten Flensted og Tom Stepp. Tre individuelle designere, som deler Cph Lightings passion for det gode lys.

Kollektionen er designet med størst mulig fokus på funktionalitet, høj kvalitet, godt design og lavt energiforbrug. Derved er lamperne lige velegnede til brug i såvel private som offentlige indretninger.

Cph Lighting kollektionen produceres i Danmark.

I Danmark har Cph Lighting desuden distributionsrettighederne for belysningskollektionerne fra belgiske Trizo21 og engelske Dyson Lighting.

Læs mere på www.cphlighting.dk

PRESSEFOTOS

Klik på billederne for at downloade fritlagte JPG-filer, 300 dpi.
Kontakt os venligst, hvis andre filformater eller størrelser ønskes: info@cphlighting.dk.

Oblique Brass Gulv Hvid

Oblique Brass Gulv Sort